تدريس درس درخت (نشانه خ) با روش تدريس ايفاي نقش
با هم اجراي گام هاي ايفاي نقش را براي تدريس درس درخت (نشانه خ) از نظر مي گذارنيم :
گام اول : تعيين موضوع و نوشتن آن بصورت نمايشنامه؛
در اين گام آموزگار موضوع نمايشنامه را كه اجراي نمايش درخت سخنگو است براي دانش آموزان مشخص مي كند.
آموزگار : بچه ها درس امروز ما درباره درخت و يادگيري نشانه خ است . براي يادگيري اين درس ما با كمك بچه هايي كه از قبل براي اجراي نمايش دواطلب شده اند نمايشي را براي آشنايي با درختان و مراحل رشد آنان ، فوايد درختان و است
گام دوم : فراهم كردن شرايط و وسايل لازم براى اجراى نمايش؛
در اين گام آموزگار شرايط اجراي نمايش و وسايلي كه براي اجراي نمايش نياز است را فراهم مي كند.
آموزگار : بچه ها ما براي اجراي اين نمايش به يك سري و سايل نياز داريم . در ابتدا ما قسمتي از فضاي كلاس را به عنوان يك پارك در نظر مي گيريم و يكي از نيمكت هاي كلاس را در آن جا قرار مي دهيم. سپس براي اجراي نمايش وسايلي نياز داريم كه بايد آن ها را فراهم كنيم مانند ميوه ، برگ ها در اندازه هاي مختلف ، خوراكي هاي مختلف و وسايل ديگر.
گام سوم : تعيين نقشهايى كه بايد ايفا شوند؛
در اين گام آموزگار نقش هايي را كه دانش اموزان در اجراي نمايش بايد برعهده بگيرند مشخص مي كند.